0745 11 64 34, 0754 03 18 18
office@unigraphics.ro

Unigraphics

MARKETING ELECTRONIC


Cercetarea este fundamentul pe care trebuie sa se cladeasca intreaga activitate de marketing online. Daca esuezi in organizarea unei cercetari complete, va fi aproape imposibil sa te orientezi in mod efectiv spre publicul tau. Internetul este, inainte de toate, o sursa de informatii. De aceea reprezinta, sub multe aspecte, instrumentul perfect de cercetare a pietei. El iti da posibilitatea sa cauti informatii de afaceri din toata lumea. Iti mai ofera si o mai buna cunoastere a activitatilor concurentei si totodata o estimare a parerilor cumparatorilor-tinta. Mai mult, datorita tehnologiei motoarelor de cautare, informatiile relevante pot fi cautate foarte repede. Aceste informatii vor creste valoarea eforturilor de marketing electronic.

Cercetarea pietei si a internetului

Cercetarea pietei electronice se refera la cercetarea pietei online, realizata prin intermediul Internetului. Pentru un specialistii in marketing electronic motivele organizarii cercetarii pe Internet sunt duble, in primul rand, in scopuri de analiza. Trebuie sa investighezi tendintele si fluctuatiile care iti pot afecta activitatea afacerii online. In al doilea rand, Internetul este un mijloc caracteri­zat prin informatie si interactivitate. El constituie cel mai eficient instrument la acest moment atat pentru descoperirea datelor organizate de altii, cat si pentru formularea pro­priilor solutii.

Tipul datelor primare si secundare pe care le cauti va fi, desigur, legat de doua aspecte. Acestea sunt directia specifica a firmei tale si aceea a website-ului tau (daca ai deja unul). Totusi, informatiile pe care le descoperi te pot ajuta sa gasesti si sa dezvolti directia principala. Cerceteaza activitatea concurentei, obiceiurile de consum ale potentialilor cumparatori si starea generala a domeniului sau a intregului sector. Vei putea, astfel, sa-ti orientezi cu incredere strategia de mar­keting electronic. Spre exemplu, cercetarea online poate sa-ti ofere informatiile necesare diferentierii website-ului tau de cele ale concurentei.

Poate cel mai important criteriu in realizarea cercetarii pe Internet este sa ramai deschis noilor idei. Dupa cum o spune Matt Peny de la firma de Internet Net Marketeers: "Este lipsita de importanta folosirea informatiilor ca pe o modalitate de validare a concluziilor la care tu ai ajuns deja inainte de lansarea online". Ca si in cazul tuturor activitatilor tale online, trebuie sa adopti o atitu­dine flexibila si o abordare in functie de evenimente. Sa fii pregatit sa schimbi directia daca si cand este necesar.

Datorita dimensiunilor si a naturii multifunctionale a Internetului, cer­cetarea online a pietei are si o latura descurajanta. Trebuie sa stii de unde sa incepi. In principiu, marile motoare de cautare trebuie sa fie prima poarta pe care intri. Ele te pot ajuta sa gasesti si sa-ti organizezi informatiile de baza privind piata online.