0745 11 64 34, 0754 03 18 18
office@unigraphics.ro

Unigraphics

MARKETING ELECTRONIC


O afacere isi poate desfasura activitatea online sau nu. Iata una dintre cele mai importante intrebari pe care trebuie sa si-o puna fiecare intreprinzator: Care este clientela mea tinta ?. O firma incapabila sa-si identifice cu precizie clientela va depune efor­turi de marketing gresit orientate si, deseori, contraproductive. Identificarea publicului pe Internet este in mod special importanta din urmatoarele motive:

Factorul "extragere"

In ciberspatiu nu te misti la fel ca in comertul traditional. Utilizatorii Internetului trebuie sa faca efortul de a-ti atrage site-ul catre ei, daca vor sa vada ce ofera firma ta. Aceasta inseamna ca site-ul tau trebuie sa se orienteze catre necesitatile sau cerintele lor specifice. Si aceasta intr-o masura mai mare decat, sa spunem, un magazin de pe strada principala a orasului.

Pietele de nisa

Lipsa oricaror constrangeri geografice duce la gruparea oame­nilor pe Internet in functie de aria de interes. Utilizatorii Internetului interesati, sa spunem, de un anumit tip de muzica pot vizita site-uri specializate. Acestia se pot alatura grupurilor de discutii legate exclusiv de un tip particular de muzica. Este foarte dificil sa satisfaci chiar toate gusturile. Poti sa o faci numai daca ai o putere de piata ca a site-urilor portal importante precum Yahoo sau YouTube. Acestea pot grupa laolalta comunităţi online diverse. Incercarea de raspandire pe piete cat mai extinse si exigente este nerentabila financiar pentru firmele mici si mijlocii. Este mult mai eficient ca firmele respective sa se concen­treze asupra unor nise de piata clar definite.

Concurenta sporita

Probabil ca afacerea ta va avea o concurenta mai mare online decat in lumea reala. O cunoastere clara a publicului-tinta te va ajuta totusi sa-ti diferentiezi activitatea online de cea a concurentei.

Publicul international

Site-ul tau Web este accesibil oamenilor din orice colt al planetei. De aceea este important sa identifici publicul international pe care il tintesti sau si mai bine, pe cel pe care-l poti si satisface. In fond, datorita Internetului lumea este mai mica sau mai globalizata. Diferentele culturale raman totusi si ele trebuie recunoscute.

Game de produse gandite pe grupe de consumatori

Publicul tau tinta trebuie definit cat mai clar posibil. Dar probabil ca vei dori ca actiunea ta de marketing online sa ajunga la mai multe grupuri bine deter­minate. De exemplu, daca firma ta este orientata catre consumatori, poti avea game de produse distincte destinate unor categorii diferite de cumparatori. Daca aceasta este situatia, ar trebui sa-ti imparti publicul in cat mai multe "microsegmente". Odata ce ai facut asta, ai deja doua optiuni. Pe de o parte, poti decide sa satisfaci simultan preferintele intregului public. Pe de alta parte, poti sa acorzi prioritate acelor segmente de public mai importante pentru site-ul tau. Cu alte cuvinte, trebuie sa iti planifici strategia de marketing electronic avand in minte publicul principal foarte clar definit. Apoi, reuneste strategiile paralele destinate diferitelor grupuri-tinta.