0745 11 64 34, 0754 03 18 18
office@unigraphics.ro

Unigraphics

MARKETING ELECTRONIC


Publicul tau tinta trebuie definit cat mai clar posibil. Dar probabil ca vei dori ca actiunea ta de marketing online sa ajunga la mai multe grupuri bine deter­minate. De exemplu, daca firma ta este orientata catre consumatori, poti avea game de produse distincte destinate unor categorii diferite de cumparatori. Daca aceasta este situatia, ar trebui sa-ti imparti publicul in cat mai multe "microsegmente". Odata ce ai facut asta, ai deja doua optiuni. Pe de o parte, poti decide sa satisfaci simultan preferintele intregului public. Pe de alta parte, poti sa acorzi prioritate acelor segmente de public mai importante pentru site-ul tau. Cu alte cuvinte, trebuie sa iti planifici strategia de marketing electronic avand in minte publicul principal foarte clar definit. Apoi, reuneste strategiile paralele destinate diferitelor grupuri-tinta.

Specialistii in vanzari electronice pot satisface simultan preferintele diferitelor segmente de public printr-o serie de modalitati, dupa cum urmeaza:

Mai multe website-uri

Daca produsele tale se adreseaza unor segmente de public diferite, poti sa realizezi cate un site pentru fiecare gama de produs.In mod evident aceasta metoda de abordare este destul de costisitoare si implica un timp mai lung de implementare. In schimb este o metoda buna de promovare si creste sansele atragerii de noi clienti.

Casute de e-mail diferite

Pentru a multumi publicul individual poti con­strui adrese de e-mail diferite. Acest procedeu este util in mod special atunci cand intentionezi sa realizezi un sistem automat de raspuns prin e-mail. In lipsa unui sistem de raspuns rapid, operarea devine foarte complicata si timpul tau de reactie la solicitarile venite creste considerabil.

Site-uri segmentate

Este posibil sa iei in considerare diferitele grupuri prin divizarea site-ului tau in arii in functie de fiecare grup de interes. Fiecare zona poate fi identificata cu exactitate chiar de pe pagina principala.

Optiuni pentru limbi diferite

Daca tintesti un public international trebuie sa te gandesti serios Ia a permite optiunea pentru diferite limbi. De asemenea, trebuie sa ai in vedere un convertor valutar.

Mesajul tau catre publicul nespecific

Celalalt aspect de luat in considerare este faptul ca, pe Internet, vizitatorii tai nu sunt numai cumparatori. Multi altii iti pot influenta succesul activitatii de mar­keting electronic. Printre acestia pot fi: personalul de analiza de la motoarele de cautare, moderatorii grupurilor de discutii, moderatorii online, sponsori, cei care cauta servicii, specialistii in publicitate, grupuri de interese, aparatori ai drepturilor consumatorilor, jurnalisti, concurenta, investitori, expertii in industrie, asociatii online si-n cele din urma, dar in nici un caz ultimii, angajatii.

Odată ce site-ul tau a fost plasat pe Web, orice persoana interesata de firma ta poate sa-l viziteze. Este important ca, atunci cand il proiectezi, sa ai in vedere oamenii din afara publicului tau tinta cel mai apropiat. Acestia vor fi interesati, din diferite motive, de ceea ce are de spus site-ul tau.