0745 11 64 34, 0754 03 18 18
office@unigraphics.ro

Unigraphics

Termeni specifici

Linia Agate - este o unitate de masura utilizata in publicitatea de ziar (versiunea tiparita) si masoara o coloana larga cu 14 linii pe inch

Billboard - panou publicitar exterior asezat in aer liber. In emisiunile televizate billboard este numit anuntul scurt de 5 sau 10 secunde care indica sponsorul emisiunii respective.

Biguire - bigul este urma dupa care se face indoirea unei coli de hartie sau carton. In prezent bigul este realizat mecanic cu ajutorul unor masini speciale. Biguirea se foloseste la realizare de pliante, mape, cutii, cataloage si in general la orice alte produce din hartie sau carton care se doresc a fi pliate.

Bleedtermen utilizat pentru publicitatea tiparita (print) fiind vorba de extensia pana la marginea paginii tiparite. Multe reviste au o mraja la capatul tiparulu de 15%. Termenul de Bleed explica astfel hemoragia de hartie sau pierderea din margine ce urmeaza sa fie taiata la finisare. 

Checkerboard sau Tabla de sah - expresia se refera la revistele de publicitate care-si impart pagina in doua sau mai multe patrate cu anunturi publicitare intre care insereaza mici editoriale sau anunturi text.

Checking Copy sau Copia Martor - este copia unui anunt publicitar pe care agentia de publicitate o trimite clientului pentru a demonstra ca respectivul anunt, comandat de client, a fost publicat in ziar.

Circulation, in romana Tiraj - numarul de exemplare in care se tipareste o carte sau o publicatie periodica. Cu sau de mare tiraj, care apare intr-un numar mare de exemplare.

Publicitate directa prin postaorice material tiparit trimis prin posta direct potentialilor clienti.

Gutter - spatiul liber dintre paginile unui ziar asezate fata in fata.

Insertion Order, in romana Insertieinstructiuni scrise pe care o agentie de publicitate le trimite unei publicatii prin care informeaza asupra modului in care trebuie rulata sau prezentata reclama. In insertie se specifica totodata costul unui anunt publicitar, precum si orice cerere de pozitie speciala in publicatie.

Insula - reclama tiparita (printata) inconjurata in pagina de text.

Supliment - sectiune speciala a unei publicatii, locale sau nationale

PBW, P4C - abrevierea de la Page Black & White sau Page Four Color (Pagina Alb Negru sau Pagina Integral Color)

Pass-along Audience - cititorii unei reviste sau a unui ziar care n-au achizitionat practic publicatia. Se mai numesc si audienta secundara. In fapt, multe persoane citesc ziare sau reviste, in diversee ocazii dar fara sa le cumpere efectiv de la chioscul de ziare.

Cititori per copienumarul mediu de cititori pentru o singura copie a unei publicatii

Editie regionala sau Regional - editia unui ziar national care este distribuita si circula numai pe o anumita zona geografica. 

Poster Panel - panoul standard de publicitate in aer liber (outdoor), de obicei de 25' x 12'

ROP - abrevierea de la Run Of Press sau Run Of Paper - este insertia unui ziar pentru care nu s-a solicitat o anumita pozitie in publicatie, asezarea acesteia fiind la latitudinea ziarului.

SEO - abreviere de la Search Engine Optimization, adica Optimizare in functie de Motorul de Cautare

Motor de Cautare - un program informatic sau un site web ce permite utilzatorilor sa caute cuvinte cheie pe paginile web pe tot World Wide Web (www). De exemplu, Google este un motor de căutare de popular situat la http://www.google.com/

RSS - abreviere de la Rich Site Summary, optiune utilizat pentru distribuirea continutului de pe un site web, asa cum sunt de exemplu, articolele noi publicate pe site

Roll-Up Banner - manseta sau steag tiparit care se poate strange printr-un sistem special de rulare, vertical, orizontal sau lateral.